Netherware – ICT incubator for students

Quotes about Netherware

NetherWare is dé reden dat ik mijn opleiding heb afgemaakt, en nu ik betrokken ben bij een data-analyse startup komt mijn onderzoekskennis méér dan goed van pas.
– Wilco van Duinkerken, Olery
olery_logo_big
Netherware daagt studenten uit om voor ondernemerschap te kiezen, ook al is dat vanuit de Universiteit niet altijd de meest vanzelfsprekende route. Hierdoor wordt veel ondernemerspotentieel benut dat anders verloren zou gaan.
– Rob van Weeghel, Commercieel Directeur Digizeker
logo (r)
De lol van het ondernemen overdragen door studenten zelf te laten ondernemen. Ze laten ervaren hoe leuk het is om je kennis “te gelde te maken”. Denkend doen – dat werkt!
– Paul ‘t Hoen, KPN, Vision Networks, Lucent Technologies, ICTRegie.

ICT is het fundament van economische groei: muziek = Itunes, marketing = Google, boekhandels = Amazon/Bol.
Netherware stimuleert en structureert innovatie en ict-ondernemerschap van idee naar startup en helpt het vullen van de innovatie-trechter voor toekomstige economische groei.

– Rene van Erk, ISVWorld

Gegeven de wijze waarop Utrecht Inc Netherware positioneert, managed en promoot maakt het bij uitstek geschikt voor haar doelgroep. Ik ben dan ook van mening dat zij zonder meer in aanmerking moet komen voor de Kennisvalorisatie wetenschapsprijs.
– Pim Hinrich, Directeur AIP International
image002
Netherware was essentieel voor de start van onze onderneming. De begeleiding, kennis en netwerken binnen Netherware hebben voor een intensieve maar onvergetelijke leerervaring gezorgd.
– Ca-Binh Tran, ProefBunny
proefbunny_logo_272x50
Netherware treedt echt in de sporen van Einstein door ondernemerschap met kennis te stimuleren: “Logic can take you from A to B, imagination can take you anywhere.
– Arco van Nieuwland, Yuki
yukilogo70
Netherware is het enige ‘leerbedrijf’ op academisch niveau dat echte, gezonde ondernemingen kweekt. Opgericht en geleid door jonge ondernemers die de opgedane technologische en bedrijfseconomische kennis kapitaliseren in een succesvolle aanwezigheid op de markt. Want daar wordt immers het belangrijkste examen afgenomen.
– René Rippen, journalistiek ondernemer en freelance IT-journalist
logo (1)
Netherware heeft aan het begin van mijn ondernemerscarrière gestaan. Als universitair student is de stap naar ondernemen niet eenvoudig.Netherware biedt deze stap. Met gedegen advies, de ruimte om fouten te maken en natuurlijk het netwerk.
– Jesse Meijers, Operationeel directeur Nubiko

Netherware heeft voor Yunoo als enorme springplank gediend voor het opstarten van ons bedrijf. Naast het faciliteren van een uitstekend vak (ICT Entrepreneurship), is er ook toegang geboden tot een eerste werkruimte en een enorm netwerk. Zonder Netherware was Yunoo niet in staat geweest website van het jaar 2010 te worden.
– Willem Spruijt, Afas Personal
ATT00001

Netherware is vaste leverancier van veelbelovende startups voor UtrechtInc. Ieder jaar zit er weer een goed team met een goed idee bij.

– Roel Raatgever, directeur
UI_logo_RGB_scriptor_Bounding_Box_9
Netherware is the serious playground where young talent can discover what is a start-up is about and beyond, really start their own business.
– Merien ten Houten, Iphion
iphion_logo